Dag 4: Santa Maria naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu Dag 4: Santa Maria naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu

Dag 4: Santa Maria naar Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Eddy

02 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hey!

Vandaag was weer een dag met nieuwe ervaringen en indrukken en dit keer schrijven we vanuit een zonnig Los Angeles!

Vandaag zijn we begonnen in Santa Maria waar we na ons ontbijt in het hotel eerst even bij Starbucks zijn geweest om een coffee to go te halen. We zijn al helemaal ingeburgerd in Amerika ;)

Vanuit daar zijn we eerst naar Santa Barbara gereden om zo weer door te rijden naar Malibu, Santa Monica en Venice beach te rijden.

We hebben vandaag weer een flink stuk van de Highway 1 meegepikt, die zoals eerder al heel erg mooie uitzichten bood en die overigens deze keer niet minder waren.

Ook hebben we vandaag dus een aantal stranden bezocht en bekende plekken gezien, zoals de typische Charlie Sheen huisjes aan het strand bij Malibu en het "Baywatch" strand.

Op Venice beach was het ook leuk te zien dat er verschillende mensen aan het sporten waren zoals skeeleren, hardlopen en skateboarden. Ook waren een aantal mensen spullen aan het verkopen of muziek aan het maken.

Vervolgens zijn we vanuit Venice beach door gereden naar Los Angeles.
De eerste indruk van deze stad was al meteen goed. Mooi, zonnig en lekker dichtbij de stranden.

Als eerste zijn we naar het Getty Center gereden om daar te kijken naar het complex wat hij heeft neergezet en het mooie uitzicht over de stad. Dit was ook echt prachtig en je kan heel ver weg kijken. Zo zie je ook meteen hoe immens groot LA is.

Vanuit daar zijn we door Beverly hills en over Rodeo drive gereden om zo naar de Hollywood letters te gaan.
Eerst konden we het niet helemaal vinden waar we nu omhoog moesten gaan omdat de TomTom dit niet aangaf, maar daarna bleek dat we bij het Griffith observatory moesten zijn.

Toen we dit gezien hadden zijn we naar het hotel gereden om onze koffers en spullen af te gooien, want we wilden nog even naar Hollywood om de walk of fame te bekijken.

Vanuit het hotel hebben we een taxi gepakt en hadden we een super vriendelijke taxi chauffeur die wat tips gaf en uiteindelijk ook zei waar je lekker kon eten.

Na een rondje gelopen te hebben door Hollywood en verschillende foto's gemaakt te hebben van de omgeving en de sterren, zijn we bij het Hollywood en Highland naar binnen gegaan om daar wat te eten bij een restaurant.

Nu zit ik dit verhaal vast in de taxi te typen, omdat we echt moe zijn van alle indrukken en dadelijk in het hotel lekker gaan slapen.

Morgen staat Universal studio's op de planning, dus ben benieuwd!

Groetjes!

• 02 Oktober 2015 - 08:07

Gertie:

Wat weer veel gezien vandaag.
    Erg mooi om jullie zo te volgen.
    Elke morgen snel even kijken in de mail, dan werken.

Groetjes xx Henk en Gertie

• 02 Oktober 2015 - 08:46

Henny:

Elke dag weer leuk om jullie berichten te volgen.
    En ook dat jullie zo genieten.
    Je hebt idd vanuit het Getty Centre een prachtig uitzicht over LA.
    Genietvervan.

Groetjes Tonny en Henny xxx

• 02 Oktober 2015 - 09:22

Lotte:

Ik ben benieuwd naar universal en naar jullie foto's! Geniet ervan!

• 06 Oktober 2015 - 17:08

Bert:

Haaaaaaaaaaaa kinderen, schitterend om jullie verslagen te lezen en de foto`s te bekijken
    geniet er nog van gedurende de dagen en heeel veel reisplezier groetjes van Bert