Dag 14: Yosemite national park - Reisverslag uit Sunnyvale, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu Dag 14: Yosemite national park - Reisverslag uit Sunnyvale, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu

Dag 14: Yosemite national park

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Eddy

12 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Sunnyvale

Hallo!

Vandaag onze laatste dag in het zonnige Californië gehad.

We zijn vanmorgen nog iets vroeger dan normaal vertrokken, omdat het bijna 1,5 uur rijden was naar het Yosemite park.
Om 7 uur zaten we op de snelweg met een koelbox vol ijs met flesjes water en wat te eten en natuurlijk onze Starbucks koffie op de hand ;)

Via Fresno zijn we richting de zuid ingang van Yosemite gereden en vanuit daar zijn we eerst richting Glacier point gereden.
Vanuit daar konden we in de verte zelfs nog 2 watervallen zien die nog een beetje actief waren!
Het uitzicht daar was verder ook prachtig en het was super lekker zonnig weer, dus we hadden niks te klagen.

Vanuit daar zijn we terug gereden en richting Yosemite Valley gereden. Daar was het ook ontzettend mooi en omdat je in de vallei zit tussen de bergen, zie je echt extra goed hoe immens groot de bergen zijn.

Gezien we niet heel erg veel tijd hadden, hebben we een stukje van de Tioga pass gereden en zijn we ongeveer halverwege terug gegaan. Deze hele weg was ongeveer 1,5 tot 2 uur enkel rijden en je moest via dezelfde weg weer terug.
Helaas hebben we verder geen watervallen meer gezien, omdat daar nu het seizoen niet voor is.

Dit neemt niet weg dat dit park zeker in onze top 3 staat, door zijn mooie uitzichten op de bergen en bossen en de vallei met het water dat er doorheen loopt.

Uiteindelijk zijn we naar de west uitgang van Yosemite, richting Manteca gereden. Vanuit daar was het nog 3,5 uur rijden naar het hotel in Silicon Valley.
We zijn heel blij dat we er zijn, maar nog een laatste dagje flink kilometers maken met de auto is ook wel leuk.

Het hotel ligt op een half uurtje rijden van het vliegveld in San Francisco, dus dat is alleen maar ideaal voor morgen.

We hebben zojuist al online ingecheckt en morgenmiddag om 13:20 deze tijd zullen we richting JFK Airport vliegen in New York.
We komen savonds om 22:00 New York tijd aan.

Onze tijd in Californië is ontzettend snel gegaan en we hebben genoten van iedere seconde. Nu is de cirkel weer rond, want we zijn weer terug in San Francisco waar het 14 dagen geleden allemaal begon.

Onze hoogtepunten waren toch wel Alcatraz, universal studio's en de helicoptervlucht door de Grand Canyon.
Las Vegas is onze nummer 1 stad van wat we nu gezien hebben.

Over steden gesproken, morgen op naar de volgende stad waar we allebei heel benieuwd naar zijn!

We houden jullie op de hoogte vanuit New York, maar morgen zullen we bijna de hele dag in het vliegtuig besteden dus savonds weinig te melden hebben.

Groetjes en tot snel!

• 12 Oktober 2015 - 08:47

Henny:

Weer ontzettend veel mooie natuur gezien.
    Maar wat is de tijd toch snel gegaan.
    Jullie hebben ontzettend veel gezien in korte tijd en zo genoten.
    Op naar New York.

Groetjes pap en mam