Dag 17: New York part 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu Dag 17: New York part 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu

Dag 17: New York part 2

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Eddy

15 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Hi!

Alweer onze een na laatste dag van de vakantie :(
Morgenavond vliegen we terug richting Amsterdam.

Gelukkig hebben we de kans in ieder geval gehad om zoveel te mogen zien, want dat is natuurlijk niet voor iedereen vanzelfsprekend.
En dan te bedenken dat we toch bijna 3 weken weg geweest, die ontzettend snel gegaan zijn.

Vandaag hadden we weer een vol programma op de planning staan in het bruisende New York.

Als eerste zijn we met de metro naar Times Square gegaan en hebben we vanaf daar naar pier 38 gelopen. Vanuit daar vertrok onze boottocht die ons het Vrijheidsbeeld en de kust van Manhattan, New Jersey en Brooklyn liet zien.
Dit was echt heel mooi en er zijn ook allerlei interessante dingen over de stad verteld die we anders niet hadden geweten.

Daarna zijn we richting de Brooklyn bridge gegaan en hebben we eerst het stadhuis van Manhattan nog gezien. In het park hebben we even geluncht met het eten wat ik nog over had van gister. Ik had een pasta linguini (garnalen) besteld maar die kreeg ik gister nog niet eens voor de helft op! Hier is het heel normaal dat je je eten wat je niet opkrijgt meeneemt in een "Doggy bag".

Toen zijn we naar de Brooklyn bridge gegaan en hebben hem helemaal af gelopen tot we in Brooklyn waren. Daar hebben we op de pier wat rondgelopen en uiteindelijk de Ferry boot terug gepakt naar Wallstreet.
Heel leuk om Manhattan vanaf de andere kant van het water te zien!

Eenmaal op Wallstreet waren we eerst even toe aan de Starbucks en hebben we even rustig gezeten.
Daarna hebben we wat rondgeslingerd door het Financial district en nog de stock Exchange gezien, waar alle cijfers iedere dag bekend worden gemaakt.

Toen hebben we weer de metro gepakt richting Chinatown en Little Italy. Echt grappig om te zien dat het echt op China lijkt met alle gebouwen, restaurants en winkels met alle Chinese tekens erop

Tussen Little Italy en Soho hebben we bij een kunst winkel ontzettend mooie foto's gekocht die op PVC gedrukt zijn van New York.
Die kunnen we mooi ophangen in ons huis.

Toen we daar de buurt gezien hadden, zijn we met de metro richting Central Park gegaan. We wilden daar ook graag nog even rondwandelen en lekker zitten.

Central park is een geweldige uitvalsbasis voor de drukte van de stad. Het is ook geen extreem rustig park, maar dat kan ook niet met zoveel inwoners.
Je kan er naar de speeltuin, dierentuin, het meer of gewoon rustig op een bankje zitten en mensen kijken.
Veel mensen sporten er ook en er zijn verschillende voetbalvelden, honkbalveldjes en andere plekken voor te sporten. Ook zie je er veel mensen hardlopen.

Deze laatste dagen zijn erg druk geweest met alle indrukken en het vele lopen dus we hebben besloten om lekker terug te gaan naar het hotel en in de buurt wat te gaan eten en op tijd te gaan slapen.

Morgenvroeg gaan we nog naar het Museum of National History. Daar zijn we ook benieuwd naar want het schijnt echt heel mooi te zijn.

We gaan op tijd richting het vliegveld, zodat we in ieder geval zonder stress de vakantie ook weer kunnen afsluiten.

Groetjes en tot morgen voor het laatste verslag!