Dag 3: Vertrek San Francisco naar Santa Maria - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu Dag 3: Vertrek San Francisco naar Santa Maria - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu

Dag 3: Vertrek San Francisco naar Santa Maria

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Eddy

01 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Santa Maria

Hi there, daar zijn we weer!

Dit keer vanuit een zonnig Santa Maria.
Vandaag hebben we onze eerste dag gehad die we grotendeels in de auto hebben doorgebracht.

We zaten om 07:30 in de auto en zijn eerst naar het plaatsje Pacifica gereden, wat net buiten San Francisco ligt, om daar wat boodschappen voor onderweg te halen.
Om de stad uit te komen midden in de ochtendspits was ook een hele opgaaf met op iedere kruising stoplichten of stop borden op stijle hellingen, maar uiteindelijk konden we de stad na een half uur toch achter ons laten.

Na wat spullen gehaald te hebben, hebben we onze weg vervolgd over de Highway 1. Dit is een wereldwijd bekende snelweg, die helemaal langs de kust naar beneden loopt tot een stuk na Santa Monica.
De reden waarom deze zo bekend is, is omdat het een van de mooiste wegen ter wereld is door het prachtig uitzicht over het water en de bergen.

Onze eerste stop was bij Santa cruz, waar ze een mooie pier hadden met een soort van kermis langs de kust. Dat zag er best grappig uit.
Ook hebben we hier ook weer echt een typisch Eddy en Mandy moment gehad toen we moesten tanken.. Denk je nou echt dat we wisten of we diesel of benzine moesten tanken?! Dit stond natuurlijk nergens in de papieren, dus hebben we het uiteindelijk bij het tankstation maar gevraagd.
Gelukkig vond de vrouw die daar werkte het ook stom dat ze dit niet tegen ons gezegd hadden ;)

Daarna hebben we onze weg vervolgd naar Monterey en Big Sur, waar de prachtige uitzichten al begonnen.

Vanaf daar ga je echt de bergen in met stijle slingerwegen, met op de mooiste stukken een parkeer stuk waar je foto's kan maken.

We kunnen nu allebei voor de volle 100% zeggen dat het echt prachtig is en zeker de moeite waard om voor om te rijden.
Woorden en foto's kunnen eigenlijk niet beschrijven hoe het eruit ziet in het echt, maar de afwisseling tussen uitgestrekte wegen en velden, prachtige uitzichten over de bergen en de zee maakt het zo mooi.

Uiteindelijk uit de bergen kwamen we langs een strand vlakbij Morro Bay wat helemaal vol lag met zeeleeuwen. Heel grappig om te zien.

Vanuit daar was het nog een kleine 2 uur rijden naar het hotel in Santa Maria, waar we om 17:30 zijn aangekomen.

We hebben er dus een paar uur extra over gedaan dan gedacht, maar dat mag de pret niet drukken ;)

Toen we ingecheckt hadden hebben we eerst en hapje gegeten en gedoucht en nu doen we lekker rustig aan om morgen weer naar Santa Barbara en uiteindelijk Los Angeles te rijden.

Tot morgen weer!

• 01 Oktober 2015 - 09:10

Henny:

Een prachtig verslag weer.
    Wel lachen over het tanken van de auto haha.
    Het is idd net of we er zelf bij zijn zo mooi verwoord.

Groetjes Mam en Pap

• 01 Oktober 2015 - 10:49

Kevin:

Mooi verhalen joh! Lijkt me echt super vet om te zien en mee te maken. Top vakantie!

• 01 Oktober 2015 - 11:35

Hilda En Sophie:

Wat een mooie verhalen om te lezen.
    hahahaha echt typisch iets voor jullie dat jullie niet weten wat jullie moeten tanken..Nu weet jij het voor de volgende tankbeurt;)
    Geniet ervan!!
    xx Hilda en een Dikke knuffel van Sophie