Dag 5: Universal studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu Dag 5: Universal studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu

Dag 5: Universal studio's

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Eddy

03 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo weer!

Vandaag was dag 2 van LA en die hebben we doorgebracht in Universal Studio's in Hollywood.

Het park ging om 9 uur open en toen stonden we ook letterlijk binnen in het park.

Gelukkig waren we er vroeg, want we hoorden bij de eerste attractie dat het ontzettend druk zou worden in het park, dus ze adviseerden ons om eerst op de beneden verdieping rond te gaan kijken en daarna pas boven zodat we tegen de stroom mensen ingingen (ja er waren zelfs 2 levels in het park)

De eerste attractie was de Minion mayhem, wat echt super vet was en net alsof je getraind werd om een Minion te worden.

Vervolgens gingen we in de Jurassic world attractie en daar hadden we misschien eerst wat beter over na moeten denken, zodat we hadden geweten dat je ook zeiknat kon worden ;)
We werden in de voorste rij in het karretje neergezet en aan de buitenkant. Dit betekend dus dat je de volle laag krijgt.
Bij de laatste afdaling leek het net of een dinosaurus je wilde opeten en gingen we met een rot vaart naar beneden en het water in. We waren letterlijk tot op ons vel zeiknat en de binnenkant van m'n tas had het zelfs niet helemaal droog gehouden haha!
Gelukkig was het vandaag 28 graden dus na een paar uur was het helemaal opgedroogd.

Wat ook erg veel indruk gemaakt heeft is the Mummy ride. Deze achtbaan ging zo snel in het donker en op het moment dat je dacht dat je bij het einde was, ging hij gewoon nog even achteruit in het donker. Heel vet gemaakt alsof het net leek of je van The Mummy moest ontsnappen.

De studio tour was ook erg mooi om te zien en hebben ook een paar sets waar ze films opnamen mogen zien.

Nadat we gegaan waren hebben we bij Bubba Gump wat gegeten. Dat is een super leuk concept waar je alle soorten en vormen garnalen kunt eten. Dit restaurant is voortgekomen uit de film Forrest Gump, waar Forrest iemand leert kennen die Bubba heet en hij vernoemt zijn garnalenboot naar hem nadat hij overleden is.

Na het heerlijke eten zijn we bij Walmart boodschappen gaan doen ter voorbereiding op de lange rit richting de Grand Canyon voor morgen. We hebben ook een koelbox gekocht zodat we in ieder geval genoeg eten en drinken bij ons hebben in de woestijn :)

Nou wij zeggen alvast weltrusten na een zeer geslaagde laatste dag in LA!

• 03 Oktober 2015 - 10:06

Henny:

Dat is iets wat ik nou heel graag ook had willen zien: de universal studio's.
    Alleen jammer dat niet alle foto's te zien zijn voor ons hier

• 03 Oktober 2015 - 10:09

Henny :

Rust maar goed uit voor de lange rit naar de gran canyon.
    Wij wachten weer op het volgende verslag.

Liefs Henny en Tonny