Dag 7: Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu Dag 7: Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu

Dag 7: Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Eddy

05 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hi!

Wow we beseffen ons dat dit alweer dag 7 is van de vakantie! Wat gaat het toch snel :)

Vandaag hebben we weer een dag gehad met ontzettend veel impressies en ongelooflijk mooie momenten. Wat een rijkdom!

Omdat we hadden gezien op de weersvoorspellingen dat er vanaf 13:00 uur regen zou vallen in de Grand Canyon, zijn we extra vroeg vertrokken. Om 7:00 uur zaten we ongeveer in de auto richting het park.

We zijn eerst een deel van het park gaan bekijken, want om 10:30 moesten we ons weer melden bij het Grand Canyon National park Airport voor onze helicoptervlucht door de canyon.

Het was maar goed dat we er vroeg waren, want het werd natuurlijk steeds drukker later op de dag en nu hebben we een hele hoop mooie foto's kunnen maken met de zon die in de canyon schijnt.
Later met de regen hing er een ontzettende mist door de canyon waardoor je bijna niks meer kon zien.

Om 11:00 was het dan zo ver; de helicoptervlucht! Het was in een woord adembenemend te noemen!
Het was best spannend in het begin want je vliegt eerst over de bossen voor de canyon en dan opent de grond zich ineens onder je en vlieg je boven een enorme canyon die een diepte heeft van ongeveer 5000 feet!
Het is bijna niet te bevatten wat voor gevoel je krijgt als je eroverheen en doorheen vliegt. Zo voel je je als mens zijnde heel erg klein en zie je dat er zoveel moois uit de natuur kan ontstaan.

Na een 50 minuten waren we weer terug op veilige grond en zijn we terug gegaan naar het park. Helaas zoals er al voorspelt was begon het met regenen.

Dit mocht de pret niet drukken en we zijn uiteindelijk via de andere uitgang het park uit gereden en hebben we nog vele mooie foto's kunnen maken van de kloven en bergen buiten het park. Daar klaarde het ook opeens weer op en was het meteen weer zonnig.

Een uurtje rijden vanuit het park zijn we aangekomen bij ons volgende hotel in Tuba City.
Ook hier hebben we erg geluk gehad want het ziet er heel mooi en luxe uit.

Morgen vervolgen we onze reis richting Antilope canyon, Horseshoe bend en ons hotel in Bryce canyon.

Het is hier trouwens wel wennen want het is hier ineens een uurtje later want ze leven hier in Daylight saving time in plaats van Arizona time.
Even iets om rekening mee te houden voor de wekker dus ;)

Nou tot morgen weer!

• 05 Oktober 2015 - 09:07

Henny:

Wat fijn om te horen dat jullie het ook zo indrukwekkend vonden.
    Je kunt dit natuurverschijnsel niet uitleggen zo mooi.
    En ook weer zo prachtig verwoord.

Liefs Pap en Mam xxx

• 05 Oktober 2015 - 13:42

Gertie:

wat weer een mooi dag. en weer een paar mooie fotoos erbij.
    Super..

Groetjes uut de loi..xxx