Dag 13: Sequoia National park & Forrest - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu Dag 13: Sequoia National park & Forrest - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu

Dag 13: Sequoia National park & Forrest

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Eddy

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Fresno

Hallo!

Vanmorgen weer vroeg uit de veren, want vandaag gingen we Sequoia national park en Forrest bekijken.
Het is best een groot park dus we wilden zoveel mogelijk zien.

Na een kleine 45 minuten rijden waren we dan ook daadwerkelijk bij de ingang van het park. De weg ernaartoe was al weer erg mooi met de zon die tussen de bergen scheen.

Eenmaal in het park zijn we als eerste richting de Sherman tree gereden, wat de grootste en hoogste boom ter wereld is.
Nou dit was ook niet gelogen, want vergeleken met ons waren wij net dwergen. De boom zelf staat ook in het Giant Forrest, wat al aangeeft hoe groot alle bomen daar eigenlijk zijn, maar deze sprong er toch echt uit!

Daarna hebben we daar een route/trail gelopen door de bergen die best pittig was.

Toen we op de terugweg even op een bankje aan het uitrusten waren, hoorden we ineens een ongelooflijk hard gekraak een stukje verder op en leek het alsof er iets bewoog. Dit was ook echt zo want er was een boom aan het omvallen! Gezien we nog steeds in Giant Forrest waren, kun je je misschien voorstellen wat een kabaal het maakt als er zon boom om valt.
Gelukkig verder niemand gewond en zijn we terug gelopen om onze reis te vervolgen naar het noorden van het park.

Uiteindelijk reden we het National Park uit en reden we het National Forrest binnen. Het is echt ongelooflijk hoe mooi de natuur daar is en hoeveel mooie bomen er staan.

We hebben uiteindelijk nog een historische boom bezocht in het Forrest, die niet veel minder groot was.

Daarna hadden we bedacht om helemaal naar Kings canyon national park te rijden, maar daar dachten de autoriteiten anders over die de weg gesloten hadden. Dit vanwege de bos brand die er was in de canyon.
Deze kregen ze lastig onder controle omdat je er met brandweerauto's niet kunt komen en alleen met helicopters.

Dit hoorden we even later van een heel vriendelijke oude man die we tegen kwamen op onze weg naar een uitzichtpunt die uitkeek op de bergen en canyon die we helaas niet konden bezoeken.

We hadden dus was tijd over en besloten om een toeristische route door de berg dorpjes terug te rijden richting Fresno. Na een paar keer de TomTom genegeerd te hebben, zodat we echt op afgelegen wegen terecht kwamen, zagen we uiteindelijk een grote zwarte beer de weg over rennen voor ons!
De hele dag hebben we al geroepen dat we zo graag een beer zouden willen zien, maar nu was deze toch erg dichtbij!
Hij rende de berm in en een stukje de berg op, maar dit was nog geen 3 meter van ons vandaan zodat we mooi een paar foto's konden maken.
Hij keek zelfs nog heel nonchalant naar ons, wat heel grappig was!

Daarna onze weg richting het hotel vervolgd naar Fresno.
Hoe minder goed het weer een aantal dagen geleden was in Bryce canyon, hoe warm het nu is! We hebben net nog rond 17:00 uur een temperatuur gehaald van 98 degrees (Fahrenheit hè ;) )

Nu rustig aan doen en een hapje eten, zodat we morgen onze reis kunnen vervolgen naar Yosemite National Park.

Groetjes vanuit een warm en zonnig Californië!

• 11 Oktober 2015 - 19:40

Lotte:

Yosimite ben ik ook geweest. Benieuwd wat jullie ervan vinden! Fijn dat jullie nog lekker weer hebben nu!