Dag 8: Grand Canyon richting Bryce Canyon - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu Dag 8: Grand Canyon richting Bryce Canyon - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Mandy en Eddy Gloudemans-Fleuren - WaarBenJij.nu

Dag 8: Grand Canyon richting Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Eddy

06 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Tropic

Hallo allemaal!

Vanmorgen erg vroeg opgestaan, want we wilden op tijd in de ochtend naar Antelope Canyon.

De weg ernaartoe was heel mooi ondanks dat het erg bewolkt was. Dit had ook wel wat, want we hebben stukken in de bergen letterlijk door de wolken gereden.

We zijn uiteindelijk eerst naar Horseshoe bend gereden, omdat we tussen de buien wilden zitten. Het was een flinke klim omdat we eerst een berg over moesten, maar dit was het meer dan zeker waard! Wat een prachtig uitzicht was het!
Heel erg mooi om te zien dat de Colorado river om het gebergte heen stroomt, zodat het net op een hoefijzer lijkt.

Daarna zijn we doorgereden naar Antelope Canyon, maar helaas ging dat feest niet door. Zowel de Upper als Lower Canyon waren gesloten omdat het die nacht heel heftig had geonweerd met veel regen en het redelijk ondergestroomd was in de canyon.
Hier waren we eigenlijk gisteren al bang voor, want hij geeft de komende 2 dagen wel wat buien hier en daar aan.

Balen, maar daarna zijn we maar verder gereden naar Marble Canyon en hebben we op de Navajo bridge ontzettend mooie foto's kunnen maken van de Colorado river die daar verder stroomt.

Het is ongelooflijk om te zien dat de natuur en landschappen zo snel veranderen als je door het land rijdt. We hebben onderweg zoveel verschillende dingen gezien. Van een uitgestrekte, droge vlakte met bergen eromheen tot een bergweg met heel veel bomen en groen om ons heen. En dat binnen 20 min tijd!

Het contrast is zo groot dat je je daarom ook geen moment verveelt.

Toen we onze weg vervolgden richting de Bryce Canyon kwamen we zo goed als langs de weg die naar de North Rim van de Grand Canyon ging. We hebben toen besloten om ook aan de noord zijde te gaan kijken, gezien we de tijd van Antelope canyon niet gebruikt hadden.

Uiteindelijk waren we hier wel blij om, want de noordkant van de Canyon is weer echt heel anders dan de Zuid kant.
We hebben natuurlijk alles al mogen zien vanuit de helicopter vlucht, maar toch is het weer prachtig om te zien.
De noordkant is veel groener en de weg ernaartoe is veel langer, maar ook heel mooi omdat je door bossen en open velden met koeien rijdt.

Nadat we het Bright angel point hadden bezocht, zijn we weer terug gereden naar de uitgang van het park. Die is er namelijk maar een!

Even een weetje tussendoor; We hebben vandaag een hoogte van meer dan 9000ft gehaald in de Grand Canyon en daaromheen.

Uiteindelijk zijn we helemaal via de Highway 89 naar boven gereden en zijn we nog door de Red Canyon heen gereden, die ook echt rood is zoals de naam al beloofd.

Desondanks dat we vandaag niet alles hebben gedaan zoals we gepland hadden, heeft het landschap ons onderweg toch aangenaam weten te verassen!

Nu zijn we aangekomen in Bryce Pioneer village in Tropic. Grappig is dat we nu echt in een blokhut achtig huisje zitten.

Ondanks dat er veel regen voorspelt is, hebben we nog geluk gehad onderweg. Veel buien waren we net voor of reden we achterna.

Vanavond voorspellen ze wel een heftige regenstorm hier en de man bij de incheckbalie zei dat we niet raar moesten opkijken als we het regenwater in een stroom naar beneden zagen komen vanaf de weg.
We zitten namelijk in een soort van dal.

We zijn in ieder geval benieuwd en we houden jullie morgen ( als het goed is ;) ) op de hoogte hoe het was vanuit een ( weer hopelijk) zonnig Las Vegas!

Groetjes!

• 06 Oktober 2015 - 06:50

Hilda:

Hoi,

Wat leuk om jullie verhalen zo te lezen. En jullie te volgen.
    Jammer van het weer en dat jullie niet alles hebben kunnen zien wat gepland was, maar uiteindelijk heb je toch nog andere dingen kunnen zien.
    Hopelijk wordt het weer beter.
    Geniet nog lekker!!!
    xx Hilda

• 06 Oktober 2015 - 10:43

Lotte:

Wauw zeg! Wat een mooie foto's! Echt super gaaf en als ik dan bedenk dat het in het echt nog veel mooier is!
    Ik stuur de zon jullie kant op.